הסבר לילד על שלבי האבחון

מהו אבחון ואיך הוא מתבצע?

ראשית, חשוב לדעת שאבחון הוא לא מבחן!!!

 

אז מה עושים באבחון???

תחילה, נכנסים עם ההורים לשיחה קצרה עם המאבחן/ת. בשיחה תתבקש לספר קצת על עצמך: מי אתה? מה אתה אוהב לעשות? מהם התחביבים שלך? וגם קצת על עצמך כתלמיד: מהם המקצועות שאתה אוהב? במה אתה מרגיש שקל לך יותר? איפה קשה לך יותר? ועוד.

לאחר שיחת ההיכרות תישאר עם המאבחנת בחדר ותתחילו באבחון.

האבחון מורכב ממטלות שונות ומגוונות וכולל “קצת” מכל דבר- קצת קריאה, קצת כתיבה, קצת חשבון, קצת ציור. בחלק מהמטלות תפעיל המאבחנת “סטופר” (כן, בדיוק כמו זה שאתם מכירים משיעורי ספורט) ותמדוד את הזמן שלקח לך לבצע אותן                 

 

במהלך כל האבחון תשב איתך המאבחן/ת אשר תסביר לך מה עליך לעשות בכל מטלה ומטלה. במידה ויהיה צורך- היא תסביר בסבלנות שוב עד שתבחן.

באמצע האבחון תצא להפסקה (בדיוק כמו הפסקת האוכל בביה”ס), אז תוכל לאכול ולנוח קצת. במידה ותרצה הפסקות נוספות- תוכל תמיד לקבל. כל שעליך לעשות הוא לומר למאבחנת.

האבחון כולו אורך כ 4 שעות (בערך כמו יום לימודים בביה”ס שמסתיים בשעה 12:00).

למה עושים אבחון?

מטרת האבחון היא להכיר וללמוד עליך כתלמיד/ה: לגלות באילו תחומים אתה טוב? ואיפה קצת קשה לך? ובאופן כללי- איך אתה מתפקד כתלמיד. בסיום האבחון יקבלו הוריך דוח מפורט ובו הסבר מפורט על סגנון הלמידה שלך והדרכים הטובות ביותר לעזור לך במה שקשה לך.

 

בהצלחה!!!

צוות קשובים