הוראה מתקנת קשובים

 הוראה מתקנת – מה היא? כיצד היא מסייעת?

מה ההבדל בין הוראה מתקנת לאסטרטגיות למידה?

 את מי או את מה “מתקנים” בדיוק??

משמעות המילה “הוראה מתקנת” היא תיקון שיטות הוראה שאינן מתאימות לילד. הספרות המקצועית מגדירה את מוסג ההוראה המתקנת כ”כלי המאפשר טיפול בבעיות למידה באמצעות שיטות לימוד מותאמות על פי צרכי הלומד”.
הדגש בעבודה בהוראה מתקנת הוא על מיומנויות קריאה וכתיבה, ביסוסן ותרגולן. שיפור מיומנויות אלה יעיל בעיקר בגילאים הצעירים ולכן ההוראה המתקנת מומלצת בעיקר לתלמידים בגילאים בית הספר היסודי (כיתות א – ה).

לקבלת יעוץ צלצלו:

073-7274300

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

תוכנית העבודה בהוראה מתקנת מותאמת לצרכי התלמיד והיא נבנית על סמך ממצאי אבחון דידקטי והיכרות עם התלמיד. תכנית זו נבנית בהלימה לתכנית הלימוד הבית ספרית על מנת שתוצאות יבואו לידי ביטוי בהישגיו של התלמיד.
במקביל, מתבצעת עבודה על חיזוק תהליכי משנה המלווים את קשיי הלמידה כמו דימוי עצמי, דימוי תלמיד, מוטיבציה ללמידה ועוד.
עם הגיל ובמקביל לתוכניות הלימודים בבית הספר, הדגש בעבודה עובר להקניה
של דפוסי למידה ואסטרטגיות, אשר יסייעו לתלמיד להתמודד עם העלייה במורכבות החומר ולהפוך בהדרגה ללומד עצמאי.

מהן אסטרטגיות למידה?


תלמידים בוגרים יותר יפיקו תועלת בעיקר מהוראת אסטרטגיות הלמידה (ופחות מהוראה מתקנת). אסטרטגיות למידה מאפשרות לתלמיד לאמץ שיטות ודרכי למידה שיאפשרו לו למידה תקינה למרות קשיי/לקויות למידה עימם הוא מתמודד. אסטרטגיות למידה אלו נשענות על נקודת החוזק של התלמיד בלמידה ועל ערוצי הלמידה המתאימים לו.

לפרטים נוספים וקבלת יעוץ צלצלו:

073-7274300

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם