מתי לגשת לאבחון?

חשוב לדעת שלא כל קושי לימודי מצריך אבחון ולכן מומלץ לפני שפונים לאבחון להתייעץ תחילה עם מחנכת הכיתה ולשמוע את התרשמותה. באילו מקרים מומלץ לגשת לאבחון? כאשר הילד מגלה קשיים בלמידה באחד או בכמה מהתחומים הבאים : קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא, הבעה בכתב וחשבון אשר נמשכים למעלה מ 6 חודשים ומתאפיינים ברמת תפקוד שאינה תואמת את ההישגים בהתאם לגיל ולכיתה בה הוא נמצא.

 

מתי לגשת לאבחון

לדוגמה:

  • קושי בשליפה של מילים. נראה כי הילד מכיר את המילה, אבל היא עומדת “על קצה הלשון” והוא לא מצליח לזכור אותה.
  • קושי ברכישת הקריאה אשר קדם לו קושי בזיהוי אותיות בתקופת הגן.
  • שגיאות כתיב המאופיינות ב:
    החלפה של צלילים
    השמטה/הוספה של אותיות
    בכל המקרים הנ”ל הילד כותב את המילה לא כפי שהיא נשמעת. (להבדיל משגיאות מסוג זה, קיימות שגיאות שהן עדיין שכיחות בגיל הצעיר, אלה יתבטאו בהחלפת עיצורים הומופונים (שנשמעים אותו הדבר א-ע –ה וכו’).
  • קריאה משובשת לקראת סוף כיתה ב

לקבלת יעוץ לגבי התאמה של אבחון צלצלו:

073-7274300

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

  • קריאה מדויקת, אבל הילד לא מצליח לשחזר את מה שהוא קורא.
  • הרבה טעויות חישוביות קטנות בחשבון, כגון: קושי בביצוע פעולות חשבוניות בסיסיות כגון שבירת עשרת , החלפת סימנים, כתיבה הפוכה של מספרים, קושי למנות ברצף, השמטה של מספרים.
  • חוסר יכולת להעריך ולאמוד כמויות (לדוגמה, כמה עודף בערך מגיע לי? )
  • קשיים בהתארגנות כגון, סידור ילקוט, התארגנות בבוקר, שכחה של ציוד, קשיים סביב הכנת שיעורי בית.
  • מצב רוח ירוד, חוסר מוטיבציה ללמידה אשר אינו מוסבר גם לאחר בירור עם המחנכת.
  • הישגים נמוכים למרות תרגול ולמידה מאומצת מאוד בבית.
  • פער בין רמת ידיעות, כפי שבאה לידי ביטוי בבית או בכיתה, להישגים בפועל
  • איטיות ניכרת בעבודה, נטייה לחולמנות.
  • קושי להתרכז במהלך השיעורים ודיווח ביה”ס על נטייה למוסחות ופטפוט.

מתלבטים מתי לגשת לאבחון? צלצלו:

073-7274300

או השאירו פרטים ונעזור לכם להחליט

כתבה: נילי מנור רוזנטל

מאבחנת דידקטית מוסמכת